haxball oyun bilgisi geliştirme

  1. 4
    şimdi şöyle bir kısaca mevki bilgilerini verelim: -mevki isimlerini haxball tabirleriyle vereceğim- gk: kalecidir, normal şartlarda kaleyi korur. bazen dm gecikirse kısa süreliğine köşeleri savunabilir. bunun haricinde eğer takımın pas yapma yeteneği çok üst düzeyde ise dörtgene katılabilir. tabi bu dörtgene de bir anda katılmaz: yavaştan, oyunu süzerek katılır. dm nin ters kanadına geçer ve top dm ye geldiğinde dm gk yi görür ve böylece dörtgen kurulur. dm: defansif orta sahadır. bana göre oyunda en önemli görev dm nindir. savunma esnasında dm köşeleri tutar ve rakibin köşeden tehlike yaratmasına izin vermemeye gayret eder. hücum sırasında ise köşelerde yer alan os veya fv nin arkasında durarak onlara yardıma gitmiş olur. os, dm nin yardımına gelmiş olduğunu görüp dm ye pas atar ve bu pası alan dm genellikle oyunu hemen ters kanada çevirir, yani fv ye döner. bir de feyk atma durumu vardır. oyunu hemen ters kanada dönecek gibi yapıp dönmez, tekrar os a döner. bu tercih rakip takımın sahaya o anki dizilişine bağlıdır. pasın gelişi de bu konuda önemli bir faktördür. os: orta sahadır. savunma esnasında içeriyi, yani kale önünü tutar. top başarılı bir şekilde savunmadan çıkarılabilmişse hemen hücuma katılmaya çalışır. hücum sırasında os köşeden top çıkarmaya çalışır. içeriye, yani fv ye pas gönderir veya pas açısı kapalıysa geriye, yani dm ye döner. fakat fv ile os un mevkileri sık sık değişebilir. köşede fv top çıkarmaya çalışıyor ise bu durumda os rakip kale önüdnde fv konumunda bulunabilir. fv: forvettir. takımın en yaratıcı oyuncusunun bu mevkide oynaması gerekir. savunma esnasında fv yardıma gitmez. yardıma giderse yüksek ihtimalle 3 kuralını bozacaktır. hücum esnasında ise içeride, yani kale önünde pas bekler. bazen os ile mevkileri değişebilir. bu durumda fv hücumda köşelerden top çıkaran konuma girebilir. bir fv nin son vuruşları başarılı olmalıdır. aksi takdirde takım ne kadar pas yaparsa yapsın gole ulaşmak oldukça zordur.
     
  2. tümünü gör